Prekių pristatymas ir įrangos garantija
Prekių pristatymas
Prekių pristatymą paprastai vykdo kurjeriai. Naudojamės kurjerių paslaugomis (Venipak, DPD, kit.). Kiekvienu atveju pristatymo kaina priklauso nuo įrangos komplektacijos, bendro krovinio svorio, pristatymo atstumo, skubumo ir kitų veiksnių. Prekių pristatymo kaina nurodoma komerciniuose pasiūlymuose, jei klientas užsako transporto paslaugas. Prekes atsiimti taip pat gali ir patys klientai iš mūsų biuro ar tiekėjų tiekėjų sandėlių. Plačiau čia...
Atsiskaitymas už prekes ir paslaugas
Už prekes ir paslaugas galima atsiskaityti pavedimu arba grynaisiais, gavus komercinį pasiūlymą, išankstinę sąskaitą apmokėjimui ar pvm sąskaitą faktūrą. Pasiūlyme, išankstinėje sąskaitoje, pvm sąskaitoje faktūroje ar sutartyje nurodoma apmokėjimo sąlygos terminai. Paprastai, už prekes ir paslaugas reikalingas 30 % avansas prieš užsakant įrangą, bei pilnas apmokėjimas prieš pristatant įrangą (išankstinis apmokėjimas). Už paslaugas - įrangos montavimą, remontą, profilaktiką, atsiskaitoma po darbų atlikimo, paleidimo, darbų akto pasirašymo, ir pvm sąsktios faktūros išrašymo (galimos išimtys išskirtiniais atvejais).
Garantijos sąlygos įrangai ir paslaugoms
Vadovaujantis Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 1 dalimi – „Laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą)“. Taip pat – vadovaujantis to paties straipsnio 10 dalimi, kuri numato, kad pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išaiškėja per dvejus metus nuo daikto perdavimo, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino.
Komercinės įrangos garantijos sąlygos šildymo, vėdinimo, kondicionavimo įrangai yra tokios kokias nustato įrangos gamintojai. Kiekvienu atveju įrangos komercinės garantijos sąlygos nurodomos komerciniuose pasiūlymuose, bei nurodomos įrangos pirkimo - pardavimo sutartyse. Kadangi šildymo ir vėdinimo įranga yra specifinė, kurios eksploatavimo trukmė tiesiogiai priklauso nuo vartotojo eksploatacijos ypatumų, instaliavimo aplinkos, tai kaip nurodo įrangos gamintojai ir tiekėjai, komercinė garantija įrangai galioja tokiu atveju jei įranga yra tinkamai eksploatuojama, pagal gamintojo nurodytas eksploatavimo instrukcijas : užtikrinamas saugus elektros tiekimas, įranga tinkamai sumontuota, atliekama periodinė kasmetinė profilaktika, bent kartą metuose, bei kiti punktai nuorodomi sutartyse.
Kadangi šaldymo, šildymo ir vėdinimo įrangos preižiūra, profilaktika reikalauja specifinių žinių, tai įrangos profilaktikos darbus gali atlikti autorizuotos įmonės, užsiimančios šia veikla, bei yra išklausiusios kursus, turinčios OAM-F pažymėjimus. Montavimo bei remonto darbų komercinė garantija nustatoma kiekvienu atveju individualiai ir nurodoma pasiūlymuose, sutartyse.
Teisė atsisakyti nuotoliniu būdu užsakytos prekės
1. Vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas kitų, negu nustatyta Civilinio kodekso 6.22811 straipsnyje, išlaidų, per keturiolika dienų atsisakyti nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties, išskyrus 2 dalyje numatytas išimtis.
2. Vartotojo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties netaikoma šioms sutartims:
1) paslaugų sutartims, pagal kurias paslaugos vartotojui visiškai suteiktos, jeigu prieš paslaugų teikimą buvo gautas vartotojo aiškus sutikimas ir pripažinimas, kad jis neteks teisės atsisakyti sutarties, kai verslininkas visiškai įvykdys sutartį;
2) sutartims dėl pagal specialius vartotojo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos vartotojo asmeninėms reikmėms;
3) sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių;
4) sutartims dėl prekių, kurios po pristatymo dėl savo pobūdžio neatskiriamai susimaišo su kitais daiktais;
5) sutartims, sudarytoms vartotojui pateikus verslininkui konkretų prašymą dėl šio atvykimo tam, kad būtų atlikti skubaus remonto ar priežiūros darbai. Jeigu šiuo atveju verslininkas suteikia daugiau papildomų paslaugų, negu vartotojas konkrečiai nurodė, arba parduoda daugiau papildomų prekių, negu būtina remonto ar priežiūros darbams atlikti, toms papildomoms paslaugoms ar prekėms taikoma teisė atsisakyti sutarties;
Vartotojas praneša verslininkui apie nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties atsisakymą:
1) pateikdamas tinkamai užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą. Šią formą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija; arba
2) pateikdamas aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas jo sprendimas atsisakyti sutarties.
Vartotojų teisės, nuorodos
„Prašymą ar skundą dėl įsigytos prekės ar paslaugos galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. 8 5 262 67 51, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainėje www.vvtat.lt (taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniams padaliniams apskrityse) – ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje http://ec.europa.eu/odr/ ”.
Prekių pristatymą paprastai vykdo kurjeriai. Naudojamės kurjerių paslaugomis (Venipak, DPD, kit.). Kiekvienu atveju pristatymo kaina priklauso nuo įrangos komplektacijos, bendro krovinio svorio, pristatymo atstumo, skubumo ir kitų veiksnių. Prekių pristatymo kaina nurodoma komerciniuose pasiūlymuose, jei klientas užsako transporto paslaugas. Prekes atsiimti taip pat gali ir patys klientai iš mūsų biuro ar tiekėjų tiekėjų sandėlių. Plačiau čia...
Atsiskaitymas už prekes ir paslaugas
Už prekes ir paslaugas galima atsiskaityti pavedimu arba grynaisiais, gavus komercinį pasiūlymą, išankstinę sąskaitą apmokėjimui ar pvm sąskaitą faktūrą. Pasiūlyme, išankstinėje sąskaitoje, pvm sąskaitoje faktūroje ar sutartyje nurodoma apmokėjimo sąlygos terminai. Paprastai, už prekes ir paslaugas reikalingas 30 % avansas prieš užsakant įrangą, bei pilnas apmokėjimas prieš pristatant įrangą (išankstinis apmokėjimas). Už paslaugas - įrangos montavimą, remontą, profilaktiką, atsiskaitoma po darbų atlikimo, paleidimo, darbų akto pasirašymo, ir pvm sąsktios faktūros išrašymo (galimos išimtys išskirtiniais atvejais).
Garantijos sąlygos įrangai ir paslaugoms
Vadovaujantis Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 1 dalimi – „Laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą)“. Taip pat – vadovaujantis to paties straipsnio 10 dalimi, kuri numato, kad pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išaiškėja per dvejus metus nuo daikto perdavimo, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino.
Komercinės įrangos garantijos sąlygos šildymo, vėdinimo, kondicionavimo įrangai yra tokios kokias nustato įrangos gamintojai. Kiekvienu atveju įrangos komercinės garantijos sąlygos nurodomos komerciniuose pasiūlymuose, bei nurodomos įrangos pirkimo - pardavimo sutartyse. Kadangi šildymo ir vėdinimo įranga yra specifinė, kurios eksploatavimo trukmė tiesiogiai priklauso nuo vartotojo eksploatacijos ypatumų, instaliavimo aplinkos, tai kaip nurodo įrangos gamintojai ir tiekėjai, komercinė garantija įrangai galioja tokiu atveju jei įranga yra tinkamai eksploatuojama, pagal gamintojo nurodytas eksploatavimo instrukcijas : užtikrinamas saugus elektros tiekimas, įranga tinkamai sumontuota, atliekama periodinė kasmetinė profilaktika, bent kartą metuose, bei kiti punktai nuorodomi sutartyse.
Kadangi šaldymo, šildymo ir vėdinimo įrangos preižiūra, profilaktika reikalauja specifinių žinių, tai įrangos profilaktikos darbus gali atlikti autorizuotos įmonės, užsiimančios šia veikla, bei yra išklausiusios kursus, turinčios OAM-F pažymėjimus. Montavimo bei remonto darbų komercinė garantija nustatoma kiekvienu atveju individualiai ir nurodoma pasiūlymuose, sutartyse.
Teisė atsisakyti nuotoliniu būdu užsakytos prekės
1. Vartotojas turi teisę, nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas kitų, negu nustatyta Civilinio kodekso 6.22811 straipsnyje, išlaidų, per keturiolika dienų atsisakyti nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties, išskyrus 2 dalyje numatytas išimtis.
2. Vartotojo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties netaikoma šioms sutartims:
1) paslaugų sutartims, pagal kurias paslaugos vartotojui visiškai suteiktos, jeigu prieš paslaugų teikimą buvo gautas vartotojo aiškus sutikimas ir pripažinimas, kad jis neteks teisės atsisakyti sutarties, kai verslininkas visiškai įvykdys sutartį;
2) sutartims dėl pagal specialius vartotojo nurodymus pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai pritaikytos vartotojo asmeninėms reikmėms;
3) sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių;
4) sutartims dėl prekių, kurios po pristatymo dėl savo pobūdžio neatskiriamai susimaišo su kitais daiktais;
5) sutartims, sudarytoms vartotojui pateikus verslininkui konkretų prašymą dėl šio atvykimo tam, kad būtų atlikti skubaus remonto ar priežiūros darbai. Jeigu šiuo atveju verslininkas suteikia daugiau papildomų paslaugų, negu vartotojas konkrečiai nurodė, arba parduoda daugiau papildomų prekių, negu būtina remonto ar priežiūros darbams atlikti, toms papildomoms paslaugoms ar prekėms taikoma teisė atsisakyti sutarties;
Vartotojas praneša verslininkui apie nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties atsisakymą:
1) pateikdamas tinkamai užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą. Šią formą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija; arba
2) pateikdamas aiškų pareiškimą, kuriame išdėstytas jo sprendimas atsisakyti sutarties.
Vartotojų teisės, nuorodos
„Prašymą ar skundą dėl įsigytos prekės ar paslaugos galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. 8 5 262 67 51, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainėje www.vvtat.lt (taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniams padaliniams apskrityse) – ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje http://ec.europa.eu/odr/ ”.